Podkast som hjelpemiddel for opplæring av salgsteam

Det er ingenting bedre enn å høre vellykkede salgsinteraksjoner for læring og modellering. Selgere kan lytte til ekte samtaler og diskusjoner for å lære av de beste. Lytterne lærer ikke bare hva de skal si, hvordan de skal presentere og hvordan gjøre innsalg, men de kan også lære om ulike salgsteknikker og høre selgere i aksjon – med innlevelse og tonefall. Mange selskaper inkorporerer også historier i salgsmøter og ved kundesuksesser for å inspirere, motivere og gi nye ideer til selgere.

I tillegg kan produktinformasjon og oppdateringer være lett tilgjengelig for selgere når som helst og hvor som helst. Selgerne kan raskt lytte for å bli oppdatert på et produkt de skal snakke med en kunde om på vei til et møte eller bruke «dødtid» til å holde seg oppdatert på ny kunnskap og ferdigheter.

Vi i Gjenklang har på oppdrag fra Kvik kjøkken produsert podkasten Lydlos, som er en salgstrenings-podkast for kjøkkenselgere. Podkasaten er privat og kun tilgjengelig for internt bruk. Hvem vil vel dele sine beste salgsteknikker og triks med konkurrentene?😉


Onboarding og kontinuerlig forbedring for kundeservice-medarbeidere

Tilbyr organisasjonen din kundeservice på telefon eller digitalt? Hvis svaret er ja, kan det å ha en egen podkast som en del av opplæringen resultere i umiddelbare ytelsesforbedringer. I stedet for bare å lese manus og støttedokumentasjon, kan kundeserviceteamet ditt lytte til nøyaktig hvordan de beste kundeinteraksjonene høres ut. Dette hjelper nye teammedlemmer bedre å huske innholdet, lære forskjellige måter å håndtere kunder på i en rekke omstendigheter og høre nyanser som gjør samtaler vellykkede.

Lytterne kan også oppdatere ferdighetene sine når som helst, og du kan bygge et bibliotek med samtaler for forskjellige scenarier for å hjelpe ansatte med å løse kundeproblemer mer effektivt.